söndag 7 februari 2016








Flickans sätt att röra sig fram och tillbaka över bryggan, som om hon ägde dessa marker. Hon rycker till när hon ser en fisk äta en annan fisk, går tillbaks till stranden med huvudet nedsänkt. Jag stryker henne över ryggen, ångrar att hon kom hit, att jag såg henne, blev vidrörd. Jag har ingenting att ge henne, när ska hon förstå det.

Bakom oss mullrar det som lever men snart försvinner. Framför oss finns bara hav. Vad ska hända sedan, när allt slukas i det ständiga jordhålet. Vad ska ske med våra händer, kroppar. Flickan har slutat se mig i ögonen, hon anar vem jag är.


Jag har bara mig själv att vara, det är en förbannelse som bultar i hela den svällande vansinneskroppen. Spindeln tränger sig in i hjärttrakten, spinner sitt nät med omsorg.








Inga kommentarer: