torsdag 11 september 2008


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå där Lisa!
Nu har jag hittat hit! Kulit! Så fint du ritar! Jag gillade verkligen tjejen. Vilken uppsyn! Har också varit inne på dagensbok och läst din krönika! Så sant, så sant! Men att läsa om livet och att samtidigt leva det är en ekvation som går ihop mycket bra. Eller....i alla fall KAN gå ihop....om man nu skulle vara bra på matte. Vilket inte jag (heller) är. Men jag övar :-) precis som du. Och inte vet jag om mina vardagsfunderingar platsar i tryck men nu är jag så gammal så det SKITER jag i :-)! Jag skriver om det ändå :-) Och vad är egentligen vardagsfunderingar? Är det att få dagarna att räcka till allt man borde göra mellan solens upp - och nedgång eller är det faktiskt lika mycket det där andra som tar upp plats i hjärnkontoret och som behöver ut och luftas? Tankar, möten, farhågor och drömmar? Vem bestämmer vad som är livet? Det gör DU....och....JAG!
alla mina kramar till dig!

Lisa Gidlöf sa...

Hallå Eva!

Jättekul att du hittat mig i cyberrymden! Appropå ditt sms häromveckan så såg jag precis Babels intervju med Bruno K Öijher, den va bra, Daniel Sjölin ställer ju precis rätt frågor.

Det där med att läsa mycket och samtidigt försöka ha ett liv är ju ngt man ställs inför ofta tycker jag, det kan ju också ha att göra med att jag känner press på mig att göra saker, att typ resa runt halva jorden och yadayada, för att känna att jag verkligen lever. För ibland, när en hel dag gått och man bara har suttit med näsan i en bok så kan det kännas så konstigt tycker jag. Även fast man blivit berikad på något sätt.

Men det är sant som du säger, och det borde jag tänka på oftare, det är ju man själv som bestämmer vad livet är, inte alla andra.

Kram på dig, tack för dina ord!